Особливості поведінки учнів з різними типами сприймання в навчальному закладі
У батьків та вчителів є багато можливостей поспостерігати за різними типами учнів та, як вони себе поводять за буденними справами. Наприклад, подивитися хто як записує домашнє завдання. Припустимо, воно записане на дошці:
- Візуали: поспішно відкриє щоденник і запише, вірніше, перепише з дошки те, що задано додому. Він надає перевагу, щоб потрібна інформація була у нього, ніж питати її в інших. Він легко сприймає її записаною саме на дошці.
- Аудіал: якщо захоче записати домашнє завдання в школі, то, скоріше за все, перепитає її у сусіда по парті. З слуху запише цю інформацію собі в щоденник. Дома може перетелефонувати однокласникам і запитати, що задали чи попросить, щоб це зробили його батьки
- Кінестетики: частіше за все довго риються у себе у портфелі, дістають звідти підручники, знаходять потрібні сторінки і прямо в підручнику обведуть номери потрібних вправ.
Багато що може дати спостереження за учнями під час перерви.
- Візуали: частіше за все залишаються в класі, якщо більшість учнів з нього виходять. Для нього головне – можливість спокійно поринути в свої зорові образи. Але йому можуть помішати шумні діалоги аудіалів чи подвижні ігри кінестетиків. Тоді він воліє вийти в коридор, де буде спостерігати за іншими учнями чи роздавлюватись інформацію на стінах.
- Аудіали: використовують перерву, щоб наговоритись та пошуміти. Особливо якщо на попередньому уроці приходилося «тримати рот на замку».
- Кінестетик: йому перерва потрібна для того щоб поворушитись та розім’ятись.